wait

Veelgestelde vragen over de Zakelijke Mastercards

Betalen en pincode

Op welke manier kan het openstaande saldo terugbetaald worden?

Er zijn twee betaalwijzen om het openstaande saldo op uw creditcard terug te betalen. U kunt kiezen voor automatische incasso of zelfbetaling. Kiest u voor automatische incasso, dan worden de uitgaven zes dagen na de maandafsluiting automatisch van uw rekening geïncasseerd. Kiest u voor zelfbetaling volg dan de instructies op uw rekeningoverzicht. Bij de aanvraag van uw zakelijke creditcard kunt u uw voorkeur aangeven.

Wanneer moet het openstaande saldo terugbetaald worden?

Heeft u voor zelfbetaling gekozen, dan dient u uw uitgaven uiterlijk 21 dagen na de maandafsluiting* zelf te betalen. Heeft u voor automatische incasso gekozen, dan wordt zes dagen na de maandafsluiting automatisch van uw opgegeven rekening geïncasseerd. U kiest zelf de dag van de maand waarop de maandafsluiting plaatsvindt. Op deze dag maken wij de rekening over de afgelopen maand voor uw bedrijf op.

Hoe kan het saldo bekeken worden?

U ontvangt standaard elke maand een rekeningoverzicht van ICS per post. U kunt ook Mijn ICS Business activeren en online uw rekeningoverzicht en transacties bekijken. U ontvangt dan uw rekeningoverzicht niet langer per post.

Kan ik contant geld opnemen met een zakelijke Mastercard??

U kunt geld opnemen bij banken en/of geldautomaten waar een Mastercard logo zichtbaar is.

Wat is de limiet van geldopnames bij de geldautomaat?

U kunt met een zakelijke Mastercard standaard € 2.000,- per dag opnemen.

Kan ik de Mastercard van ICS koppelen aan een willekeurige bankrekening?

De zakelijke creditcards van ICS zijn zogenaamde bankonafhankelijke Cards. Deze zijn te koppelen aan elke willekeurige zakelijke rekening. U kunt altijd een andere bankrekening kiezen op ieder moment dat u het wenst. .

Wat is Smart Data?

Smart Data is een online Management Informatie Systeem dat bedrijven in staat stelt creditcarduitgaven te controleren, te managen en te analyseren. Smart Data is een applicatie die los staat van Mijn ICS Business. Mijn ICS Business voorziet in de basis behoefte om inzicht te geven in de transacties en rekeningoverzichten binnen uw bedrijf. Smart Data geeft dieper inzicht, analyses, rapportages en declaratiemogelijkheden. Voor meer informatie over Smart Data kunt u contact opnemen met de Business Card Servicedesk via +31 (0)20 - 6 600 988. Smart Data is alleen beschikbaar op de Mastercard Corporate

Hoe weet ik of Smart Data voor mijn bedrijf geschikt is?

Smart Data is een online Management Informatie Systeem. Het systeem is vooral geschikt voor bedrijven die:
  • Meer dan vijf Mastercard Corporate Cards gebruiken.
  • Veel betalingen doen met de zakelijke creditcards.
  • Op divisie- of afdelingsniveau inzicht willen hebben in het creditcard gebruik.
  • Uitgaven willen onderbrengen op de juiste kostenplaatsen, afdelingsbudgetten en/of projecten.
  • Gegevens willen ontsluiten naar het eigen boekhoudpakket.

Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?

Bij ICS heeft u de mogelijkheid om vooraf zelf een pincode te kiezen. De door uzelf gekozen pincode kunt u later niet meer wijzigen.

Wat moet ik doen als ik mijn pincode ben vergeten?

U kunt een kopie van uw pincode per post ontvangen. U kunt deze kopie aanvragen bij de Business Card Servicedesk op telefoonnummer: +31 (0)20 - 6 600 988.

Kunt u uw vraag niet vinden?

Neemt u dan contact op met de ICS Servicedesk: +31 (0) 20 – 6 600 988 Bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

Meer informatie over ICS